Porady z BSC Nieruchomości







    U nas nie znajdziesz e-laboratów i przenikliwie długich analiz. U nas jest Najlepsza wskazówka, TIP, sugestia, którą powinieneś rozważyć aby uzyskać założony cel.

    Jeśli masz swoje pomysły i chcesz się z nimi podzielić z innymi, to zachęcamy Ciebie do wypełnienia krótkiego formularza z ciekawą i praktyczną sugestią, a my ją na stronie opublikujemy z Twoim podpisem.

    Małe usterki

    Gdy cieknie z baterii lub jest mały wyciek wodny w łazience, okna się otwierają z dużym oporem, to nie zastanawiaj się nad tym czy to naprawić, a może opowiadać klientom, że można to samemu usunąć.

    TIP: Napraw to! Lepiej zachęcać niż zniechęcać do sprzedaży

    VAT

    Negocjujesz z klientem wysokość wynagrodzenia prowizyjnego. Zastanawiasz się jaką podać wartość?

    TIP: Dla konsumenta liczy się tylko cała kwota, a więc z VAT, ale posługuj się netto, a więc tyle ile wynosi Twoje wynagrodzenie i przemnóż je szybko przez 1,23 i otrzymasz zawsze gotową kwotę brutto dla Klienta.

    Zdjęcia

    Małe mieszkanie i robiąc zdjęcia ciągle na ekranie pojawia się wycinek obrazu, którego chciałeś uwiecznić?

    TIP: Opcja szerokokątna „odsunie” obrazy od aparatu dzięki temu na obrazie zostanie uwieczniona większe pole widzenia

    Remont

    Właściciel kończy remont za 3 tygodnie i czekasz z niecierpliwością aż skończy aby rozpocząć wdrożenie publikacji oferty

    TIP: Już dziś ustal z klientem jaki będzie finał prac. Zapytaj czy ma wizualizację wykończenia mieszkania i już dziś rozpocznij publikację przygotowując zainteresowanych na dzień otwarty

    Prowizja

    Zastanawiasz się ile wziąć prowizji za usługi pośrednictwa?

    TIP: Akuratnie do poniesionego nakładu pracy, satysfakcji klienta, wartości nieruchomości. Ale nigdy mniej, bo wtedy będziesz niezadowolony ze swojej dobrze wykonanej pracy

    Otwarta czy wyłączna

    Zastanawiasz się jaką umowę zastosować, gdy Klient nie jest przekonany do wyłączności?

    TIP: Daj porównanie Klientowi do wyjazdu na wakacje. Czy chce za wszystkim chodzić sam, załatwiać jedzenie, napoje, atrakcje, być niby ze wszystkimi, ale jednak sam? A może raczej w wersji ekskluzywnej, na all’u, ze wszystkim podane na tacy, podpowiedziane, przekazane na recepcji, ze wsparciem rezydenta?

    Strony Świata

    Robisz rozeznanie po mieszkaniu i po powrocie ze spotkania zastanawiasz się jaki pokój wychodził na którą stronę świata?

    TIP: Stań tyłem do drzwi wejściowym, uruchom w telefonie aplikację kompas, złap strony świata, zrób zrzut ekranu i na kompasie bliżej Ciebie (nie okien) napisz słowo DRZWI. Wtedy jak sobie przypomnisz układ pomieszczeń, będziesz wiedział, na które strony świata wychodzą.

    Rzuty/Plany mieszkania

    Nie masz od Klienta rzutów lokalu, a wiesz, że bez tego jest trudniej zwizualizować mieszkania przez potencjalnego nabywcę.

    TIP: Zainstaluj prostą, bezpłatną aplikację, np. Sweet Home 3D, naucz się szkicować rzuty i po prostu sam rób. Wcześniej zmierz pomieszczenia.

    Jak tu się mieszka?

    Zawsze gdy usłysz takie pytanie od potencjalnego nabywcy, to nie zastanawiaj się długo.

    TIP: Zachęć Klienta do zagadnięcia kilku sąsiadów z bloku i zapytania jak się mieszka w bloku i w okolicy

    TIP2: Sam zapytaj, aby dowiedzieć się jakie są opinie sąsiadów

    Opis nieruchomości

    Czy zastanawiałeś się, jakie są cechy konkretnej nieruchomości, jakie atuty, słabsze strony?

    TIP: Stwórz sobie własną KARTĘ OPISU NIERUCHOMOŚCI, wypełnij ją i miej ją zawsze przy sobie, aby szybko i bezbłędnie odpowiedzieć Klientom na ich pytania dotyczące nieruchomości.