Porady z BSC Nieruchomości
U nas nie znajdziesz e-laboratów i przenikliwie długich analiz. U nas jest Najlepsza wskazówka, TIP, sugestia, którą powinieneś rozważyć aby uzyskać założony cel.
Jeśli masz swoje pomysły i chcesz się z nimi podzielić z innymi, to zachęcamy Ciebie do wypełnienia krótkiego formularza z ciekawą i praktyczną sugestią, a my ją na stronie opublikujemy z Twoim podpisem.
Gdy cieknie z baterii lub jest mały wyciek wodny w łazience, okna się otwierają z dużym oporem, to nie zastanawiaj się nad tym czy to naprawić, a może opowiadać klientom, że można to samemu usunąć.
TIP: Napraw to! Lepiej zachęcać niż zniechęcać do sprzedaży
Negocjujesz z klientem wysokość wynagrodzenia prowizyjnego. Zastanawiasz się jaką podać wartość?
TIP: Dla konsumenta liczy się tylko cała kwota, a więc z VAT, ale posługuj się netto, a więc tyle ile wynosi Twoje wynagrodzenie i przemnóż je szybko przez 1,23 i otrzymasz zawsze gotową kwotę brutto dla Klienta.
Małe mieszkanie i robiąc zdjęcia ciągle na ekranie pojawia się wycinek obrazu, którego chciałeś uwiecznić?
TIP: Opcja szerokokątna „odsunie” obrazy od aparatu dzięki temu na obrazie zostanie uwieczniona większe pole widzenia
Właściciel kończy remont za 3 tygodnie i czekasz z niecierpliwością aż skończy aby rozpocząć wdrożenie publikacji oferty
TIP: Już dziś ustal z klientem jaki będzie finał prac. Zapytaj czy ma wizualizację wykończenia mieszkania i już dziś rozpocznij publikację przygotowując zainteresowanych na dzień otwarty
Zastanawiasz się ile wziąć prowizji za usługi pośrednictwa?
TIP: Akuratnie do poniesionego nakładu pracy, satysfakcji klienta, wartości nieruchomości. Ale nigdy mniej, bo wtedy będziesz niezadowolony ze swojej dobrze wykonanej pracy
Zastanawiasz się jaką umowę zastosować, gdy Klient nie jest przekonany do wyłączności?
TIP: Daj porównanie Klientowi do wyjazdu na wakacje. Czy chce za wszystkim chodzić sam, załatwiać jedzenie, napoje, atrakcje, być niby ze wszystkimi, ale jednak sam? A może raczej w wersji ekskluzywnej, na all’u, ze wszystkim podane na tacy, podpowiedziane, przekazane na recepcji, ze wsparciem rezydenta?
Robisz rozeznanie po mieszkaniu i po powrocie ze spotkania zastanawiasz się jaki pokój wychodził na którą stronę świata?
TIP: Stań tyłem do drzwi wejściowym, uruchom w telefonie aplikację kompas, złap strony świata, zrób zrzut ekranu i na kompasie bliżej Ciebie (nie okien) napisz słowo DRZWI. Wtedy jak sobie przypomnisz układ pomieszczeń, będziesz wiedział, na które strony świata wychodzą.
Nie masz od Klienta rzutów lokalu, a wiesz, że bez tego jest trudniej zwizualizować mieszkania przez potencjalnego nabywcę.
TIP: Zainstaluj prostą, bezpłatną aplikację, np. Sweet Home 3D, naucz się szkicować rzuty i po prostu sam rób. Wcześniej zmierz pomieszczenia.
Zawsze gdy usłysz takie pytanie od potencjalnego nabywcy, to nie zastanawiaj się długo.
TIP: Zachęć Klienta do zagadnięcia kilku sąsiadów z bloku i zapytania jak się mieszka w bloku i w okolicy
TIP2: Sam zapytaj, aby dowiedzieć się jakie są opinie sąsiadów
Czy zastanawiałeś się, jakie są cechy konkretnej nieruchomości, jakie atuty, słabsze strony?
TIP: Stwórz sobie własną KARTĘ OPISU NIERUCHOMOŚCI, wypełnij ją i miej ją zawsze przy sobie, aby szybko i bezbłędnie odpowiedzieć Klientom na ich pytania dotyczące nieruchomości.